کردیتی شو

کردیتی شو وبلاگ تخصصی درباره اعتبارسنجی بانکی رتبه امتیاز استعلام بانکی و موضوعات پیرامون آن

کردیتی شو

کردیتی شو وبلاگ تخصصی درباره اعتبارسنجی بانکی رتبه امتیاز استعلام بانکی و موضوعات پیرامون آن

کردیتی شو وبلاگ تخصصی درباره اعتبارسنجی بانکی رتبه امتیاز استعلام بانکی و موضوعات پیرامون آن

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

امتیازات اعتباری با استفاده از اطلاعات موجود در گزارش های اعتباری شما محاسبه می شود
امتیازات اعتباری به طور کلی از 300 تا 850 متغیر است
وام دهندگان مختلف معیارهای متفاوتی برای اعطای اعتبار دارند
این یک سوال قدیمی است که ما دریافت می کنیم، و برای پاسخ به آن باید با اصول اولیه شروع کنیم: به هر حال نمره اعتباری چیست؟

به طور کلی، امتیاز اعتبارسنجی یک عدد سه رقمی است که از 300 تا 850 متغیر است. امتیازات اعتباری با استفاده از اطلاعات موجود در گزارش اعتباری شما، از جمله سابقه پرداخت شما، محاسبه می شود. میزان بدهی شما؛ و طول سابقه اعتباری شما.

مدل‌های امتیازدهی مختلفی وجود دارد و برخی از داده‌های دیگر در محاسبه امتیازات اعتباری استفاده می‌کنند. نمرات اعتباری توسط وام دهندگان و اعتباردهندگان بالقوه، مانند بانک ها، شرکت های کارت اعتباری یا نمایندگی های خودرو، به عنوان یکی از عوامل در تصمیم گیری برای ارائه اعتبار، مانند وام یا کارت اعتباری، استفاده می شود. این یکی از عوامل بسیاری است که به آنها کمک می کند تا تعیین کنند که چقدر احتمال دارد پولی را که وام داده اند بازپرداخت کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: نحوه محاسبه گزارش اعتبارسنجی

 

مهم است که به یاد داشته باشید که وضعیت مالی و اعتباری هر فرد متفاوت است و هیچ "عدد جادویی" وجود ندارد که بتواند نرخ و شرایط بهتر وام را تضمین کند.

اگرچه محدوده ها بسته به مدل امتیازدهی اعتباری متفاوت است، به طور کلی امتیازات اعتباری از 580 تا 669 منصفانه در نظر گرفته می شود. 670 تا 739 خوب در نظر گرفته می شوند. 740 تا 799 بسیار خوب در نظر گرفته می شوند. و 800 به بالا عالی در نظر گرفته می شوند. نمرات اعتباری بالاتر به این معنی است که شما در گذشته رفتار اعتباری مسئولانه ای از خود نشان داده اید، که ممکن است وام دهندگان و اعتباردهندگان بالقوه را هنگام ارزیابی درخواست اعتبار، مطمئن تر کند.

وام دهندگان عموماً کسانی را که امتیاز اعتباری 670 و بالاتر دارند به عنوان وام گیرندگان قابل قبول یا با ریسک پایین می بینند. افرادی که دارای امتیاز اعتباری از 580 تا 669 هستند، عموما به عنوان "وام گیرندگان فرعی" در نظر گرفته می شوند، به این معنی که ممکن است واجد شرایط بودن شرایط وام بهتر برای آنها دشوارتر باشد. افرادی که نمرات پایین تری دارند - زیر 580 - معمولاً در محدوده اعتباری "ضعیف" قرار می گیرند و ممکن است در گرفتن اعتبار یا واجد شرایط بودن شرایط وام بهتر مشکل داشته باشند.

وام دهندگان مختلف در مورد اعطای اعتبار معیارهای متفاوتی دارند که ممکن است شامل اطلاعاتی مانند درآمد شما یا سایر عوامل باشد. این بدان معناست که امتیازات اعتباری آنها ممکن است بسته به آن معیار متفاوت باشد.

امتیازات اعتباری ممکن است بین سه دفتر اعتباری اصلی (Equifax، Experian و TransUnion) متفاوت باشد زیرا همه اعتباردهندگان و وام دهندگان به هر سه گزارش نمی دهند. بسیاری از بستانکاران به هر سه مورد گزارش می دهند، اما ممکن است شما یک حساب کاربری در یک بستانکار داشته باشید که فقط به یک، دو یا هیچ کدام گزارش نمی دهد. علاوه بر این، مدل‌های امتیازدهی مختلفی در دسترس هستند و این مدل‌های امتیازدهی ممکن است بسته به نوع وام و ترجیح وام دهندگان برای معیارهای خاص متفاوت باشند.

  • ۰۰/۱۲/۲۱

مالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی