کردیتی شو

کردیتی شو وبلاگ تخصصی درباره اعتبارسنجی بانکی رتبه امتیاز استعلام بانکی و موضوعات پیرامون آن

کردیتی شو

کردیتی شو وبلاگ تخصصی درباره اعتبارسنجی بانکی رتبه امتیاز استعلام بانکی و موضوعات پیرامون آن

کردیتی شو وبلاگ تخصصی درباره اعتبارسنجی بانکی رتبه امتیاز استعلام بانکی و موضوعات پیرامون آن

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

امتیازات اعتباری بر اساس سابقه اعتباری شما است و می تواند نقش مهمی در نوع وام و شرایط وام، مانند نرخ بهره ای که وام دهنده ممکن است به شما پیشنهاد دهد، ایفا کند. یک امتیاز اعتباری معمولاً بین 300 تا 850 متغیر است و هرچه تعداد شما بیشتر باشد، بهتر به وام دهنده نگاه می کنید زیرا این نشان می دهد که احتمال بازپرداخت بدهی خود را به موقع خواهید داشت.

امتیازات اعتباری معمولاً با در نظر گرفتن موارد زیر محاسبه می شود: سابقه پرداخت، استفاده از اعتبار (یا درصد محدودیت های اعتباری که استفاده می کنید)، طول سابقه اعتباری و ترکیبی از حساب های اعتباری، مبالغی که بدهکار هستید، رفتار اعتباری اخیر، و اعتبار موجود وام دهندگان، طلبکاران و دیگران اغلب از امتیازهای اعتباری استفاده می کنند تا به آنها کمک کند تا احتمال بازپرداخت بدهی های خود را بابت تراکنش هایی مانند وام، کارت های اعتباری، رهن، خدمات آب و برق و حتی اجاره آپارتمان به آنها کمک کنند. نمرات اعتباری همچنین می تواند به عنوان یکی از عوامل در تعیین شرایط وام و اعتبار، مانند نرخ بهره، استفاده شود.

افرادی که امتیازات اعتباری بسیار پایینی دارند، ممکن است به عنوان وام گیرندگان فرعی شناخته شوند، و موسسات وام دهی ممکن است با توجه به افزایش ریسک وام دادن پول به این وام گیرندگان، نرخ های بهره بالاتری را دریافت کنند. امتیازات اعتباری معمولاً با استفاده از اطلاعات یک یا چند گزارش اعتبار سنجی بانکی یک شخص از سه آژانس گزارش‌دهی اعتبار در سراسر کشور  محاسبه می‌شوند. می توانید امتیاز اعتباری خود را بر اساس داده های بانک مرکزی به صورت رایگان ببینید.

  • ۰۰/۱۲/۲۱

مالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی