کردیتی شو

کردیتی شو وبلاگ تخصصی درباره اعتبارسنجی بانکی رتبه امتیاز استعلام بانکی و موضوعات پیرامون آن

کردیتی شو

کردیتی شو وبلاگ تخصصی درباره اعتبارسنجی بانکی رتبه امتیاز استعلام بانکی و موضوعات پیرامون آن

کردیتی شو وبلاگ تخصصی درباره اعتبارسنجی بانکی رتبه امتیاز استعلام بانکی و موضوعات پیرامون آن

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

شش دسته برای محاسبه گزارش اعتباری شما وجود دارد - سابقه پرداخت، استفاده از اعتبار، سن و نوع سابقه اعتباری، میزان بدهی شما و رفتار اعتباری اخیر - و هر کدام در هنگام تعیین امتیاز شما دارای سطح متفاوتی از نفوذ هستند. 

سابقه پرداخت (بسیار تاثیرگذار). سابقه پرداخت شما، یا اینکه چگونه صورتحساب های خود را به موقع پرداخت می کنید، بزرگترین عامل در امتیاز اعتبار شما است. از آنجایی که سابقه پرداخت بسیار مهم است، پرداخت‌های دیرهنگام یا از دست رفته می‌تواند تأثیر کلی قابل توجهی بر امتیاز اعتباری شما داشته باشد.
استفاده از اعتبار (بسیار تأثیرگذار). استفاده از اعتبار، درصدی از محدودیت‌های اعتباری که استفاده می‌کنید، در گزارش اعتبارسنجی بانکی شما بسیار تأثیرگذار است. وام دهندگان اغلب دوست دارند نرخ بهره برداری را در سطح 30 درصد یا کمتر از آن ببینند، به این معنی که شما در هر زمان فقط از 30 درصد اعتبار موجود خود استفاده می کنید.

پیشنهاد مطالعه: مزایای دانستن رتبه اعتباری

سن اعتبار و ترکیب (بسیار تأثیرگذار). طول تاریخچه اعتباری شما و ترکیب حساب های اعتباری شما یکی دیگر از عوامل بسیار تأثیرگذار در این امتیاز است. وام دهندگان عموماً مایلند خطوط اعتباری بلندمدتی را ببینند که نشان دهنده وام گیرنده مسئول است. داشتن انواع حساب‌ها با سابقه پرداخت قوی، مانند کارت‌های اعتباری، وام‌های دانشجویی یا وام مسکن نیز برای وام‌دهندگان جذاب است و به محاسبه امتیاز شما کمک می‌کند.


مبلغی که به شما بدهکار هستید (تاثیر متوسطی دارد). مبلغی که شما بدهکار هستید یا موجودی حساب شما به میزان موجودی های اخیراً گزارش شده در حساب های اعتباری شما اشاره دارد. معمولاً بهتر است در صورت امکان، تمام موجودی های خود را به صورت ماهانه پرداخت کنید تا میزان بدهی خود را پایین نگه دارید و به وام دهندگان نشان دهید که می توانید پرداخت های خود را به موقع انجام دهید.


رفتار اعتباری اخیر شما (کمتر تأثیرگذار است). اگرچه رفتار اعتباری اخیر شما کمتر از برخی از این دسته بندی های بالا تأثیرگذار است، اما همچنان مهم است. رفتار اخیر ممکن است شامل پرس و جوهای اعتباری، درخواست برای کارت اعتباری جدید یا گرفتن وام شخصی باشد که همه اینها می تواند رفتار اعتباری شما را روشن کند.
اعتبار در دسترس شما (کمتر تأثیرگذار است). اعتبار در دسترس شما به میزان اعتباری که از آن استفاده نمی کنید اشاره دارد. این به عنوان بخشی از امتیاز اعتباری شما استفاده می شود زیرا وام دهندگان ممکن است بخواهند ببینند که شما فقط از اعتبار مورد نیاز خود استفاده می کنید.
 

  • ۰۰/۱۲/۲۱

مالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی